Op naar Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Op naar Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Op naar Sapa

Blijf op de hoogte en volg Thea

27 Februari 2016 | Vietnam, Sa Pá

Gisteravond met de nachttrein, vanuit Hanoi, naar Sapa gegaan. Een ouderwetse trein met een diesellocomotief ervoor. Wij hadden een coupe met vier slaapplaatsen. Er was nog een Nederlands echtpaar( die de helft van het jaar in Kuala Lumpur wonen en daar nu ook vandaan komen)die met ons mee gingen naar Sapa. Het was echt een boemeltreintje, want over een tocht van ongeveer 350km, hebben we acht uur over gedaan. Maar dat had ook wel weer wat.
In Sapa aangekomen, werden we opgevangen door onze Engels sprekende gids, genaamd Lap. Vanochtend heeft hij ons meegenomen naar een oud dorpje midden in de bergen, ontzettend mooi en de bewoners leven daar nog erg primitief. Daarna een stevige en heerlijke lunch en toen naar twee andere dorpjes in de bergen. Het waren stevige wandelingen, maar de moeite dubbel en dwars waard. Zo mooi, echt een aparte ervaring. Ook hier willen de Vietnamezen van alles verkopen, meestal vrouwen, en zijn echte aanhouders. Ze klampten ons meteen al aan om wat te kopen en hadden gezegd, misschien later. Bij terugkomst in ons hotel, stonden ze ons al op te wachten. We hadden toch beloofd om later wat te kopen??? We waren nog zo gewaarschuwd om ze te negeren, want ze lopen de hele dag met je mee, je komt er niet meer vanaf. Alhoewel ze steeds vriendelijk blijven.
Even rusten nu en dan een restaurantje opzoeken en heerlijk eten, want dat kun je hier echt wel.
Morgen gaan we naar een of andere berg en dat wordt ook nog klimmen. Ben benieuwd!!!

• 27 Februari 2016 - 18:23

Elly:

Mooi.morgen klimmen.maak je borst maar nat Tom
    Maar wel een Mooie omgeving Daar.en Vergeet je bergschoenen niet
    Veel plezier

• 27 Februari 2016 - 20:04

Linda En Jis :

Mooi hoor!! Negeren is inderdaad het beste ja!!

Lieve opa en oma Meijer,

Jullie verhaal is heel mooi om te horen, het is daar vast heel leuk. Ik mis jullie heel erg. Ik wou dat wij mee konden want dan konden wij het mooie land ook zien. Groetjes Jis

• 27 Februari 2016 - 21:11

Jürgen, Wick, Guus En Inge :

Heel leuk om jullie zo op de voet te volgen! Het is dus echt een actieve vakantie:-) wat een belevenis hè!, Geniet ze! Dikke knuffel vd jongens en mij