Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Thea

01 Maart 2016 | Vietnam, Xóm Pho

Vandaag naar her mausoleum van Ho Chi Min geweest. Hij ligt daar opgebaard sinds 1969 maar ziet er nog uit alsof hij gisteren gestorven is. Wordt ook elk jaar weer geprepareerd en daarom blijft het lichaam mooi. Was een mooie ervaring. De weg er naar toe moet je twee aan twee lopen en je mag niet lachen of hard praten. Overal soldaten die daar op letten. Ook mag je binnen niet fotograferen. Uit eerbied voor Ho Chi Min. Daarna de plaatselijke universiteit bekeken vernoemd naar de filosoof Confusius.
Gezamenlijk hebben we toen de lunch genuttigd in een klein Vietnamees restaurantje en het was heerlijk. Na de lunch een klein boeddhistisch tempeltje bekeken en daarna naar het waterpoppentheater en dat was ook leuk. Na het poppentheater waren we vrij om de stad in te gaan en hebben we eerst wat gedronken en daarna in een heel klein restaurantje heerlijk gegeten. Nog even de stad doorgeslenterd en straks lekker slapen want morgen worden we om half zeven gewekt en gaan we op weg naar Halong Bay.

• 01 Maart 2016 - 17:24

Layla En Martijn:

Veel plezier in Halong Bay! Jullie hebben het volgens mij goed naar jullie zin!