Halong Bay - Reisverslag uit Bai Chay, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Bai Chay, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Thea

02 Maart 2016 | Vietnam, Bai Chay

Vanochtend om acht uur vertrokken vanuit Hanoi en op weg naar Halong Bay. Onderweg even een koffiepauze met een winkeltje waar veel handwerk werd gemaakt. Erg leuke spulletjes hadden ze daar maar ook prijzig. Weer de bus in en door naar een bedrijfje waar ze pareloesters kweekte en sieraden maakte. Erg interessant.
Aangekomen in Halong Bay waar we een boottocht maakte en op de boot een heerlijke lunch kregen. Een lunch hier in Vietnam is een complete maaltijd. Allereerst een soepje, toen springrolletjes, dat zijn kleine loempiaatjes, daarna grote garnalen, gebakken vis, frietjes, saté, wokgroente, rijst en vers fruit.
Jammer dat het heiig was tijdens de drie en een half uur durende rondvaart, maar toch ook mooi. Heb toch nog mooie foto's kunnen maken. In Halong Bay naar het hotel en hebben daar ons avondeten genuttigd.
En........wat een mooie kamer, een bed van 2.40m. ongeveer. En nog een 1 persoonsbeschrijving ernaast van zeker 1.40m breed, een kompleet bankstel met tv, een bureau en nog veel ruimte over. Lijkt wel een balzaal. Is vier keer zo groot als onze woonkamer. Jammer dat het maar voor 1 nachtje is.
Morgen vroeg op, gaan veel rijden morgen, dus vroeg naar bed. Is niet zo erg, want iedereen is lekker moe.