Ho Chi Min trail en grotten. - Reisverslag uit Xa Ðộng, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Ho Chi Min trail en grotten. - Reisverslag uit Xa Ðộng, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min trail en grotten.

Blijf op de hoogte en volg Thea

04 Maart 2016 | Vietnam, Xa Ðộng

Wederom vroeg vertrokken vanochtend. Opstaan half zes en vertrek zeven uur. Na ongeveer een uur rijden hebben we de markt in Thi Tran bezocht. Verse groente en levende vis, krabben en kikkers. Ontzettend vriendelijke mensen en leuk om even over de markt te lopen.
Weer verder en naar het begin van de Ho Chi Min trail, oftewel de Ho Chi Min Highway, waar we om half negen aankwamen. Deze weg loopt langs de bergketen die tussen Laos en Vietnam ligt, genaamd Throng Son. Bij het begin van deze weg staat een monument ter nagedachtenis van 10 omgekomen meisjes. Deze meisjes waren een krater aan het dichten, die door een bom van de Amerikanen veroorzaakt was, en tijdens deze activiteit werden ze op nieuw gebombardeerd, waardoor ze allemaal omkwamen. Daar nog even kort een museumpje bekeken en toen weer de bus in. Op naar de lunch, was weer overheerlijk. Het eten hier in Vietnam is zo ontzettend lekker en gevarieerd. Na de lunch stapten we weer in bootjes voor een tocht over de rivier de Son naar de grotten van Phnong Nha. Ook deze staan op de lijst van Unesco. Schitterend!!!!

Overnachting in Dong Hoi in een 5 sterren resort direct aan zee.

• 04 Maart 2016 - 12:52

Linda: