Ho Chi Min stad. - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Ho Chi Min stad. - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min stad.

Blijf op de hoogte en volg Thea

14 Maart 2016 | Vietnam, Xóm Chiếu

Het is acht uur in de morgen en we zitten weer in de bus op weg naar Ho Chi Minstad. 10 miljoen inwoners met zes miljoen scootertjes. 150 jaar geleden woonde er nog maar 40.000 inwoners. Begin 1900 woonde er ongeveer 100.000 inwoners.
Is verdeeld in districtnummers. Wij zitten ongeveer in het oude centrum in district 1. Gezamenlijke stadstour. Bezoeken het oude postkantoor en een oude kerk. De oude kerk wordt de Notre Dam genoemd, lijkt er niet op, maar zo wordt het genoemd.
Paleis van de Franse gouverneur, is te bezichtigen. Oorlogsmuseum hebben we bezocht, was indrukwekkend. Voor het gebouw stonden nog vliegtuigen en tanks van de Amerikanen. Gedenkteken waar de eerste monnik zich in brand stak, als protest tegen de oorlog.
Bantangmarkt doen we niet, omdat we daar dichtbij zitten, maar daar zijn we vanavond geweest. Das wel lachen. Er zijn daar van allerhande eettentjes, met van die mobiele keukentjes en je kunt daar de lekkerste gerechten eten voor bijna niets. Vele gerechten voor maar €2,- p.p. En honderden kraampjes met van allerhande handelswaar. Echt van alles hebben ze daar.

Naam hotel Signature hotel.

Onderweg naar Ho Chi Minstad/Saigon een fotostop bij een plantage van dragonfruit. Deze vrucht groeit aan een soort cactus. Op het platteland worden ook cashewnoten geteeld en pinda's en cassave.
In Hanoi had je erg veel scootertjes, maar hier volgens mij nog meer. Het krioelt er van.