Can Tho. - Reisverslag uit Tân Bình, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Can Tho. - Reisverslag uit Tân Bình, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Can Tho.

Blijf op de hoogte en volg Thea

18 Maart 2016 | Vietnam, Tân Bình

Op weg naar Can Tho. Met bootjes van Cai Be, waar een drijvende markt is, naar Vinh Long. Halverwege zijn er een aantal van ons overgestapt op roeibootjes en gingen we de smallere zijrivier op, waar de andere boot niet kon varen. In de boot kregen we allemaal zo' n punthoedje op. Grappig om te zien.
Mekong delta is een rivier van 4500km lengte en ontstaat in de Himalaya, China, en heeft ontzettend veel zijarmen. In Vietnam is de rivier 250km lang.

Op het water zijn ontzettend veel waterhyacinthen. Jammer dat ze niet bloeien en op de oevers groeien verschillende bloeiende planten en fruitbomen.
Eiland An Bhin heeft 60.000 inwoners. Op het eiland zijn we naar kleine familiebedrijfjes geweest om te kijken hoe ze daar rijstpapier, koekjes van gepofte rijst en snoepjes maken. Daarna gingen we weer met de boot naar een andere plek en hebben we weer een heerlijke lunch gehad en een kijkje op het land om te zien wat voor vruchten ze allemaal zelf van hun land halen. Daarna weer op de boot en komen weer aan in Vinh Long en rijden we met de bus naar ons hotel in Cantho. Hotel ligt 50 meter van de boulevard en de rivier af. In Cantho is ook de agrarische universiteit en die doen veel met de ontwikkeling van nieuwe en betere rijstsoorten.
'S avonds ons laatste gezamenlijke diner gehad. Morgen gaan we nog met de boot naar de drijvende markt.