Mui Ne - Reisverslag uit Ấp Sơn Hải, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Mui Ne - Reisverslag uit Ấp Sơn Hải, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Mui Ne

Blijf op de hoogte en volg Thea

13 Maart 2016 | Vietnam, Ấp Sơn Hải

Drie maal is scheepsrecht, want het ging weer niet goed.

Vertrek vanuit Thra Nang om half acht. Tempel bezoeken uit 1817, van de bevolkingsgroep De Cham. Unesco, beschermd gebied. Zouden we eigenlijk gisteren bezoeken, maar doordat we zo lang in een file hebben gestaan, kwamen we tijd tekort. Hindoeïstisch van oorsprong, maar nu is het een Vietnamese tempel, en de Vietnamezen zijn voor het merendeel boeddhistisch.

Nu op weg naar een boeddhistische tempel. 197 treden naar boven. Wel de moeite waard.

We hebben een kofffiestop en een lunch onderweg.
De lunch was in een restaurant, direct aan zee.

We bezoeken ook nog een fabriekje waar ze vissaus maken. En vissaus gebruiken ze hier overal voor. In salades, om vlees mee te kruiden, door de groente etc. etc. Het wordt gemaakt van ansjovis en zout, volgens een bepaald recept. Dit moet 1 maand tot 1 jaar in een hele grote, houten ton en dan is het klaar voor gebruik en wordt het gebotteld.

Onderweg nog even naar de zandduinen. Mui Ne heet dit gebied. Even gestopt voor een fotomoment bij de Red Canion.

Op naar Phan Thiet waar ons hotel is. Het is hier warmer dan in de voorgaande streken.
Wat een mooi resort met een prachtige bungalow voor ons tweetjes, aan zee!! Echt SUPER!!!

'S avonds heerlijk gegeten in het restaurant, op het resort.
Was voor Vietnamese begrippen wel erg duur, maar wel lekker.