Boottocht Tam Coc. - Reisverslag uit Yên Lương, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu Boottocht Tam Coc. - Reisverslag uit Yên Lương, Vietnam van Thea Meijer - WaarBenJij.nu

Boottocht Tam Coc.

Blijf op de hoogte en volg Thea

03 Maart 2016 | Vietnam, Yên Lương

Het was vroeg dag vandaag. Om 5.30uur werden we gewekt en 6.15uur moesten de koffers buiten de kamer staan, waarna die door de liftboys opgehaald werden en de bus in gingen. Wij konden op ons gemakje ontbijten, om 7 uur vertrok de bus naar Ninh Binh. Onderweg een koffie- en plaspauze gehouden en door naar Ninh Binh. Daar kregen we weer een voortreffelijke lunch aangeboden, waarna we naar de bootjes in Ninh Binh gingen. Per twee in een bootje en een Vietnamese man of vrouw roeide. Erg grappig hoe ze roeiden, nl. met hun voeten, nog nooit gezien. Een tocht over een riviertje, door grotten en langs mooie rotspartijen. Dit gedeelte valt onder de UNESCO wereld erfgoed,Tam Coc, of het wordt ook wel Halong Bay aan land genoemd. Ontzettend mooi.
Weer de bus in en verder naar ons hotel in Vinh.
Onderweg nog maar een keer pauze genomen en een kopje koffie gedronken. In plaats van een lekker warm bakkie koffie, kregen we koffie met veel ijs er in, oftewel ijskoffie. Hadden we niet goed begrepen, maar was ook wel lekker!!! Vroeg naar bed, morgen wederom half zes opstaan en 7 uur vertrekken.

• 04 Maart 2016 - 12:04

Elly:

Mooie reis.geniet er maar van.
    Hier regent het pijpestelen. En natte sneeuw.
    Maart roert zijn staart.
    Echt koud hier.